Ameryka zobaczy Busko. Media polonijne gościły w kurorcie [ZDJĘCIA]

Adam Ligiecki
Dziennikarze mediów polonijnych ze Stanów Zjednoczonych gościli w buskim uzdrowisku. Uzdrowisko Busko-Zdrój
Przedstawiciele mediów polonijnych ze Stanów Zjednoczonych przebywali w Uzdrowisku Busko-Zdrój. Zwiedzili reprezentacyjne obiekty spółki uzdrowiskowej, wzięli też udział w seminarium. Zaproszenie na spotkanie przyjęła wiceminister sportu i turystyki Anna Krupka.

Dziennikarze polonijnych mediów ze Stanów Zjednoczonych przebywali w naszym kraju na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej. Złożyli dwudniową wizytę w Busku-Zdroju, by przygotować specjalną relację dla odbiorców zza oceanu.

W pierwszej odsłonie zwiedzili reprezentacyjne obiekty buskiego uzdrowiska: sanatorium Marconi oraz szpital uzdrowiskowy Krystyna. Byli pod wrażeniem tego, co zobaczyli, podkreślając w rozmowach walory kompleksowej oferty kuracji w Uzdrowisku Busko-Zdrój SA.

W drugim dniu wizyty dziennikarze mediów polonijnych wzięli udział w seminarium w Centrum Konferencyjnym Marconiego. Kamila Dworski - Radio Polski FM, Janusz Szlechta - Nowy Dziennik, Artur Borek - Media Express, Tomasz Popławski - INGRESSUS spotkali się z przedstawicielami buskiego sektora uzdrowiskowego, lokalnego samorządu, stowarzyszeń.

Seminarium poświęcone było w głównej mierze promocji naszych sanatoriów na rynku amerykańskim. Wzięli w nim także udział wiceminister sportu i turystyki Anna Krupka oraz Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

- Polska oferuje wysokiej jakości usługi medyczne, uzdrowiskowe. Jedną z pereł w koronie polskich uzdrowisk jest Busko-Zdrój, bardzo dynamicznie rozwijające się w ciągu ostatnich lat - mówiła poseł Anna Krupka.

Polskie uzdrowiska mają duży potencjał. Co ważne, stają się coraz bardziej atrakcyjne także dla Amerykanów. Jak wynika z raportów Polskiej Organizacji Turystycznej, w 2017 roku przyjechało do naszego kraju prawie pół miliona turystów ze Stanów Zjednoczonych.

- Spotkanie pozwoliło na wymianę doświadczeń, a dzięki rozmowom z gośćmi ze Stanów Zjednoczonych mogliśmy lepiej poznać oczekiwania tamtego rynku w zakresie leczenia i rehabilitacji w warunkach sanatoryjnych. Spotkanie pozwoliło także nawiązać nowe, cenne kontakty - podkreśla Gerard Jakubowski, szef pionu marketingu Uzdrowiska Busko-Zdrój SA.

ZOBACZ TAKŻE: Flesz. Regionalny Puchar Polski, Król Twittera w V lidze, Odra bardziej hiszpańska

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Ja

Dsdr, a czy Solec wozi do Buska swoich gości? Nie przypominam sobie... 😂 😂 😂 😂

d
dsdr

Ciekawe dlaczego pani Krupka tak bardzo promuje Busko, A przecież jest też Solec Zdrój. Czy tam też Amerykanie byli? Nieładnie jeżeli nie zawieziono ich do Solca, który ma lepsze wody niż Busko.

Dodaj ogłoszenie